Consilierii judeţeni au votat vineri, 27 februarie, în cadrul şedinţei ordinare de Consiliu Judeţean (CJ) un proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general şi a principalilor indicativi tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare drum judeţean DJ 191C: Nuşfalău – Crasna – Zalău – Creaca” în vederea promovării pentru finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020. Conform proiectului este vorba despre un drum judeţean care îşi are originea în DJ191D – localitatea Nuşfalău, judeţul Sălaj, care străbate localităţile Huseni, Ratin, Crasna, Meseşenii de Jos, Aghireş, Zalău Brebi, Creaca şi are punctul terminus în drumul judeţean DJ 108A – localitatea Creaca. Tronsonul de drum care face obiectul investiţiei are o lungime totală de 36,816 km şi este constituit din traseul drumului judeţean menţionat, exculzând sectorul situat pe raza municipiului Zalău în lungime de 13,611 km.
Având în vedere „exculderea” din proiect a celor peste 13 km de drum, aflaţi pe teritoriul administrativ al municipiului Zalău, consilierul PNL, Livia Chede, a cerut în cadrul şedinţei încheierea unui protocol între Primăria Zalău şi CJ Sălaj care să asigure depunerea spre finanţare a două proiecte: cel al CJ Sălaj şi al Consiliului Local (CL) Zalău pentru cei peste 13 km de drum din municipiu. „Să depunem deodată cele două proiecte pe POR şi să avem mai mari şanse pentru finanţare”, a precizat Livia Chende.
Referitor la această solicitare a consilierului PNL, preşedintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc, a precizat că i se pare normal ca Primăria Municipiului Zalău să-şi facă propriul proiect. „Vreau să vă spun că situaţia este în felul următor: La nivelul regiunii de dezvoltare există un proiect regional care iniţial avea aproape 1.000 de km în cele şase judeţe, din care în judeţul Sălaj peste 90 de km. Printr-un proiect major trebuia aprobat de Comisia europeană. Comisia a spus că reduce la jumătate din valoare şi din lungimi, pentru că suma alocată în perioada de programare 2014-2020 este sub 100 de milioane la nivelul regiunii de dezvoltare. În plus, trebuie să existe nişte condiţionalităţi ca tronsoanele de drum care se propun să aibă legătură cu tronsoanele de drumuri europene, naţionale, viitoarea autostradă în programul aprobat. (…) Dar, există un proiect al municipiului care este administratorul drumului, nu văd de ce n-ar propune ca şi porţiunea de drum pe care îl au în administrare să intre în acest proiect. Dacă se pune problema preluării şi implementării proiectului de CJ, lucrurile se schimbă. Pentru că, în implementare sunt o mulţime de lucruri care atrag responsabilităţi. Aşa că dacă se apreciază de către municipalitate că este oportună introducerea în proiect şi a porţiunii de drum care este în administrarea municipiului, asta este opţiunea Agenţiei de Dezvoltare Regională – nu este opţiunea CJ „, a precizat şeful administraţie judeţene.
Mai exact, dacă se includeau cei 13 kilometri de drum ai municipiului în proiect, trebuiau tăiaţi alţi 13 aflaţi în adminsitarea CJ Sălaj.
A.T.
La pastele cailor…
hai lasati-o balta de 50 de ani nu este asfaltat intre Nusfalau si Crasna doar nu ati bolunzit sa il asfaltati in urmatorii 50 de ani